Csomagolástervezés

Miért fontos a csomagolás?

Unalomig ismert fogalom a marketing mix, amelyet a kereskedelmi szakközépiskoláktól az egyetemek, főiskolák markting szemináriumáig elég sok órán tanítanak. A mixet alkotó 4P, azaz a termék, az ár, az értékesítés és a hirdetés képezi azt a szorosan egymásra épülő stratégiát, amelynek célja, hogy a vállalkozás a lehető legkevesebb befektetéssel a lehető legnagyobb megtérülést érje el.

A csomagolás a termékpolitika szerves része, a vásárlói döntésben sokkal fontosabb szerepe van, mint azt elsőre gondolnánk. A termék csomagolása egyszerre több dologról is közvetít információt kezdve azzal, hogy a termék a vásárló mely problémájára nyújt megoldást, egészen a vállalat értékeinek bemutatásáig bezárólag. Ennél fogva a csomagolásra majd ugyanakkora hangsúlyt kell fektetni, mint magára a termékre.

Megkülönbözteti a márkádat a konkurenciától

A boltok polcai milliónyi áru súlya alatt roskadoznak. Ebből a tömegből a termék szinte csakis a külső megjelenésével tud kitűnni. Egy jól megtervezett csomagolás kiemeli és láttatja a terméket, a pillanat tört része alatt képes a figyelmet felkelteni.

A csomagolás színei befolyásolják a vásárlói magatartást

A színeknek kiemelkedő szerepe van abban, hogyan reagál a vevő a termék láttán. Például a fehér a szó jó értelmében  vett egyszerűséget, letisztultságot és biztonságot közvetít, az égkék játékosságot, a sötétkék professzionalizmust jelöl. Szakértők azt mondják, minél több színt tartalmaz egy csomagolás, annál kevésbé kifinomult maga a termék. Ezért fontos, hogy a szín kiválasztása előtt tanulmányozzuk a célcsoportot, mire reagálnak pozitívan, mi az, ami ellenérzést vált ki bennük.

A csomagolás egyben marketing eszköz is

A bolton belüli figyelemfelhívásban, reklámozásban, a márkahűség kialakításában a csomagolásnak elvitathatatlan szerepe van. A márkázott, a vállalkozás logójával ellátott terméket a vevők könnyebben felismerik, azonosítják, valamint a későbbiekben is emlékezni fognak rá.

Hogyan zajlik a tervezés?

Első körben ezt a kérdőívet kell kitöltened, amelyben felmérem az igényeidet. A válaszaid alapján elkészítem az árajánlatot; ha elfogadod, szerződünk, és nekiállok a munkának.

A célpiacod elemzése után, a terméked sajátosságait figyelembe véve, az általad biztosított szöveges és képi anyag felhasználásával 3 verziót készítek, amelyet látványterv formájában prezentálok. A neked legjobban tetsző változat módosítására 3 korrektúrakört biztosítok, amely alatt végleges formát ölt majd a csomagolás dizájnja.

Miután rámondod az áment, a nyomda anyagleadási útmutatója alapján elkészítem a kompozit nyomdai fájlt, és a fennmaradó összeg beérkezése után rendelkezésedre bocsátom további felhasználásra. Amennyiben a nyomda utólag módosítást kér, azt külön felár nélkül elvégzem.

Kezdjük el a közös munkát!

Kattints az alábbi gombra és kérj ajánlatot!

Pin It on Pinterest