b

HTML5 bannerkészítés

A magyarok több mint kétharmada, a fejlett nyugati világban pedig a felhasználók közel háromnegyede mobiltelefonon internetezik. Ahány telefon, annyi kijelzőméret, ezért létfontosságú, hogy az online hirdetések eszköztől függetlenül, az adott mérethez igazodva jelenjenek meg. A hirdetés tervezésekor tisztában kell lenni a célközönség igényeivel, és azonnali megoldást nyújtani a problémáikra. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy a banner az adott készüléken a lehető legoptimálisabb alakban és méretben jelenjen meg.

Sokan még most is hagyományos, flash és gif alapú bannerekkel reklámozzák terméküket, szolgáltatásukat, holott ezek már egyáltalán nem felelnek meg a modern, mobilbarát elvárásoknak. Ahhoz, hogy azokat is megszólítsd, akik főleg mobilon szörfölnek a világhálón, a különböző méretű eszközökhöz igazodó képes hirdetéseket kell alkalmaznod. 

A HTML5 banner előnyei

A HTML5 bannerek legnagyobb előnye, hogy reszponzívak, azaz a méretük mindig az adott kijelzőmérethez igazodik. Ez azt jelenti, hogy a hirdetési kampányodat egyszerre több eszközön (asztali gép, tablet, mobil) is futtathatod, és így a hirdetéseiddel szélesebb közönséget érhetsz el. 

Másik érv, amely a HTML5 hirdetések mellett szól, hogy interaktívak, tetszőleges audiovizuális elemekkel képesek a látogatók figyelmét magukra irányítani. Különféle animációkkal tudod a banner dizájnját életre kelteni. A banner állhat egy képből, videóból és a hozzátartozó szövegből, de akár sliderként is működhet, több képet és szöveget is megjelenítve. A banner minden egyes eleme animálható, tetszés serinti effektekkel tehetjük őket egyedivé.

Íme egy animált HTML5 banner

Optimális HTML5 hirdetésméretek

Bár elvileg a HTML5 bannerek tetszőleges szélességűek és magasságúak lehetnek, de kompatibilitás szempontjából nem árt, ha a hagyományos hirdetések méreteihez igazodnak. Nem fogunk mellé, ha a Google által támogatott HTML5 hirdetésméreteket vesszük alapul a banner készítésekor (félkövérrel jelölve a legelterjedtebb méretek):

Négyzet és téglalap

Kis négyzet200×200
Álló téglalap240×400
Négyzet250×250
Tripla szélesvásznú250×360
Szövegközi téglalap300×250
Nagy téglalap336×280
Internetes tábla580×400

Felhőkarcoló

Felhőkarcoló120×600
Széles felhőkarcoló160×600
Féloldalas hirdetés300×600
Álló300×1050

Leaderboard

Szalaghirdetés468×60
Leaderboard728×90
Felső szalaghirdetés930×180
Nagy szalaghirdetés970×90
Hirdetőtábla970×250
Panoráma980×120

Milyen a jó banner?

Többkötetre rúgó elemzést lehetne írni és vérre menő vitákat lehetne indítani arról, hogy milyen egy jó hirdetés. Ahány hirdető, annyi megközelítés – nagyon sok kritériumot fel lehetne sorolni, de egy biztos: van néhány olyan jellemző, amely minden jó és hatékony banner sajátja.

  • Releváns oldalakon, releváns embereknek jelenik meg, lehetőleg a hajtás fölött, közel az oldal főtartalmához.
  • Mérete az általánosan elfogadott standardnak megfelelő.
  • Tartalmazza a cég logóját, egy rövid leírást, hogy milyen problémára kínál megoldást, az ajánlatot (pl. árengedmény), és egy CTA, cselekvésre felhívó gombot.
  • Letisztult, könnyen olvasható, egy pillanat alatt átlátható, értelmezhető. A látogató nem tölt órákat a hirdetés elemzésével, az esetek többségében csak egy futó pillantást vet rá – vagyis ennyi idő van arra, hogy a banner felkeltse az érdeklődését.
  • A banneren alkalmazott képek, színek és betűtípusok összhangban vannak a cég profiljával, a hirdetett termékkel vagy szolgáltatással. Figyelemfelkeltőek, de nem zavaróak.
  • Nem félrevezető – egyértelmű legyen a látogató számára, hogy mit kap, hol landol a kattintás után.

Megjött a kedved a HTML5 hirdetéshez?

Akkor nincs más teendőd, mint kapcsolatba lépni velem. A megállapodást követően elküldöd nekem a szöveget, logót, képet vagy videót, amit a banneren szeretnél viszontlátni. Ha nincs saját fotód, akkor 2 opció lehetséges:

  • vagy én választok olyan képet, amelyért nem kell külön fizetned
  • vagy te vásárolsz ún. stock fotót az erre szakosodott gyűjtemények egyikéből.

A kapott anyagból 2-3 dizájntervet készítek, amelyek közül kiválaszthatod a neked tetszőt, majd annak alapján csinálom meg a bannert az általad megjelölt három méretben. A kész anyagot HTML5 formátumú zip fájlban adom át, amelyet ezután feltölthetsz például az Adwords hirdetéskezelő rendszerbe.

Kezdjük el a közös munkát!

Kattints az alábbi gombra és kérj ajánlatot!

Pin It on Pinterest