HTML5 annerkészítés

A magyarok több mint kétharmada, a fejlett nyugati világban pedig a felhasználók közel háromnegyede mobiltelefonon internetezik. Ahány telefon, annyi kijelzőméret, ezért létfontosságú, hogy az online hirdetések eszköztől függetlenül, az adott mérethez igazodva jelenjenek meg. A hirdetés tervezésekor tisztában kell lenni a célközönség igényeivel, és azonnali megoldást nyújtani a problémáikra. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy a banner az adott készüléken a lehető legoptimálisabb alakban és méretben jelenjen meg.

Sokan még most is hagyományos, flash és gif alapú bannerekkel reklámozzák terméküket, szolgáltatásukat, holott ezek már egyáltalán nem felelnek meg a modern, mobilbarát elvárásoknak. Ahhoz, hogy azokat is megszólítsd, akik főleg mobilon szörfölnek a világhálón, a különböző méretű eszközökhöz igazodó képes hirdetéseket kell alkalmaznod. 

A HTML5 banner előnyei

A HTML5 bannerek legnagyobb előnye, hogy reszponzívak, azaz a méretük mindig az adott kijelzőmérethez igazodik. Ez azt jelenti, hogy a hirdetési kampányodat egyszerre több eszközön (asztali gép, tablet, mobil) is futtathatod, és így a hirdetéseiddel szélesebb közönséget érhetsz el. 

Másik érv, amely a HTML5 hirdetések mellett szól, hogy interaktívak, tetszőleges audiovizuális elemekkel képesek a látogatók figyelmét magukra irányítani. Különféle animációkkal tudod a banner dizájnját életre kelteni. A banner állhat egy képből, videóból és a hozzátartozó szövegből, de akár sliderként is működhet, több képet és szöveget is megjelenítve. A banner minden egyes eleme animálható, tetszés serinti effektekkel tehetjük őket egyedivé.

Íme egy animált HTML5 banner

Optimális HTML5 hirdetésméretek

Bár elvileg a HTML5 bannerek tetszőleges szélességűek és magasságúak lehetnek, de kompatibilitás szempontjából nem árt, ha a hagyományos hirdetések méreteihez igazodnak. Nem fogunk mellé, ha a Google által támogatott HTML5 hirdetésméreteket vesszük alapul a banner készítésekor (félkövérrel jelölve a legelterjedtebb méretek):

Négyzet és téglalap

Kis négyzet200x200
Álló téglalap240x400
Négyzet250x250
Tripla szélesvásznú250x360
Szövegközi téglalap300x250
Nagy téglalap336x280
Internetes tábla580x400

Felhőkarcoló

Felhőkarcoló120x600
Széles felhőkarcoló160x600
Féloldalas hirdetés300x600
Álló300x1050

Leaderboard

Szalaghirdetés468x60
Leaderboard728x90
Felső szalaghirdetés930x180
Nagy szalaghirdetés970x90
Hirdetőtábla970x250
Panoráma980x120

Milyen a jó banner?

Többkötetre rúgó elemzést lehetne írni és vérre menő vitákat lehetne indítani arról, hogy milyen egy jó hirdetés. Ahány hirdető, annyi megközelítés – nagyon sok kritériumot fel lehetne sorolni, de egy biztos: van néhány olyan jellemző, amely minden jó és hatékony banner sajátja.

  • Releváns oldalakon, releváns embereknek jelenik meg, lehetőleg a hajtás fölött, közel az oldal főtartalmához.
  • Mérete az általánosan elfogadott standardnak megfelelő.
  • Tartalmazza a cég logóját, egy rövid leírást, hogy milyen problémára kínál megoldást, az ajánlatot (pl. árengedmény), és egy CTA, cselekvésre felhívó gombot.
  • Letisztult, könnyen olvasható, egy pillanat alatt átlátható, értelmezhető. A látogató nem tölt órákat a hirdetés elemzésével, az esetek többségében csak egy futó pillantást vet rá – vagyis ennyi idő van arra, hogy a banner felkeltse az érdeklődését.
  • A banneren alkalmazott képek, színek és betűtípusok összhangban vannak a cég profiljával, a hirdetett termékkel vagy szolgáltatással. Figyelemfelkeltőek, de nem zavaróak.
  • Nem félrevezető – egyértelmű legyen a látogató számára, hogy mit kap, hol landol a kattintás után.

Megjött a kedved a HTML5 hirdetéshez?

Akkor nincs más teendőd, mint kapcsolatba lépni velem. A megállapodást követően elküldöd nekem a szöveget, logót, képet vagy videót, amit a banneren szeretnél viszontlátni. Ha nincs saját fotód, akkor 2 opció lehetséges:

  • vagy én választok olyan képet, amelyért nem kell külön fizetned
  • vagy te vásárolsz ún. stock fotót az erre szakosodott gyűjtemények egyikéből.

A kapott anyagból 2-3 dizájntervet készítek, amelyek közül kiválaszthatod a neked tetszőt, majd annak alapján csinálom meg a bannert az általad megjelölt három méretben. A kész anyagot HTML5 formátumú zip fájlban adom át, amelyet ezután feltölthetsz például az Adwords hirdetéskezelő rendszerbe.

Kezdjük el a közös munkát!

Kattints az alábbi gombra és kérj ajánlatot!