Logó- és arculattervezés

Minden vállalkozás életében eljön az a pont, amikor ki kell találni, hogy milyen megjelenéssel lép a piacra, termékét, szolgáltatását milyen köntösbe bújtatva tárja a nagy nyilvánosság elé. Mert hiába jó az, amit kínálsz, a sikerhez ez még nem elegendő. Ahhoz, hogy a vevők megismerjenek, bízzanak benned és, ami a legfontosabb, elköteleződjenek, igenis fontos a tálalás, vagyis az egységes arculat kialakítása. Egy profi megjelenés nemcsak a tömegből segít kitűnni, de segíti a hosszú távú üzleti célok megvalósulását is.  Egy igényesen kialakított céges arculat szemmel jól látható összeggel képes növelni vállalkozásod bevételeit.

Kellene egy logó…

Ha kiforrott arculata nem is, de logója majd minden vállalkozásnak van. A logó vizuális szimbólumként mutatja be és képviseli a céget. Egy profin megtervezett logó láttán a vevőid, partnereid bizalmat fognak szavazni neked, hogy a terméked, szolgáltatásod is hasonló színvonalat képvisel.

A logótervezés nem egyszerű feladat, mert a megrendelő elvárásait és a kivitelező ötleteit kell közös nevezőre hozni. Mivel a logó nem egy egzakt dolog, mint például egy kiló kenyér, hanem egy kreatív alkotómunka eredménye, megrendelőnek és tervezőnek szorosan együtt kell működnie ahhoz, hogy a folyamat mindenki megelégedésével záruljon. Sőt, szent meggyőződésem, hogy igazán eredményes együttműködés csak akkor lehetséges, ha a két fél egy nyelvet beszél  és egy rugóra jár az agyuk.

A logó tervezése a grafikus kiválasztásával kezdődik. Az ismerőseidtől, barátaidtól kapott ajánlásokat mindig kezeld fenntartással, mert ami az egyiknek jó volt, nem biztos, hogy neked is megfelel. Csak olyan embert bízz meg a munkával, akinek a portfóliójában neked tetsző munkákat találsz! Ha a referenciamunkák  nem egyeznek a te ízlésvilágoddal, menj és keress mást,  mert ha már az első benyomás sem pozitív, akkor garantáltan a végeredmény sem lesz a kedvedre való. Minden tervezőnek van egy stílusa, amely az összes munkáján visszaköszön témától függetlenül. Tehát, ha te egy futurisztikus logót képzeltél a cégednek, akkor semmi esetre se olyasvalakit bízz meg, aki letisztult, klasszikus stílusban tervez (ha Picassora vágysz, ne vegyél Rembrandtot).

Ha logóm van, akkor már arculatom is?

Sokan abban a tévhitben élnek, hogy az arculat egyenlő a céges logóval. Nos, az arculat a cég különböző megjelenési formáinak az összessége. Az egymásra épülő, egymással összhangban lévő arculati elemek alkotják azt az egységes képet, amelyet a vállalkozás a külvilág felé mutat. Ha koncepció híján az arculati elemek nem passzolnak össze, nem egymást erősítve kapcsolódnak össze, akkor nem lesz egységes az arculat, vagyis a vevőkben nem alakul ki a bizalom, a kötődés.

Az arculathoz tartozik – a teljesség igénye nélkül – a gondosan kiválasztott színvilág és betűtípusok, az ezek alapján megtervezett logó, névjegykártya, levélpapír, boríték, különféle kiadványok, termékcsomagolás, email aláírás, online megjelenés (weboldal, közösségi média), hirdetések, ajándék- és reklámtárgyak, kommunikáció, PR-tevékenység, stb.

Ha ezek az elemek egymást kiegészítve kapcsolódnak össze, az olyan egységet képez, amely komoly versenyelőnyhöz juttatja a céget a versenytársakkal szemben. Az arculat megtervezésére nem felesleges pénzkidobásként vagy szükséges rosszként, hanem hosszútávú befektetésként kell tekinteni.

Ha téged választalak, mire számíthatok?

Ha a korábbi munkáim alapján úgy gondolod, hogy én vagyok a te embered, akkor mindent megteszek, hogy megszolgáljam a belém vetett bizalmat. Első lépésként arra kérlek, hogy ezt az űrlapot töltsd ki és küldd el nekem. Telefonálhatsz is, de a következő kérésem akkor is az űrlap kitöltése lesz.

Már most szeretném felhívni a figyelmedet, hogy elég sok kérdést kell megválaszolnod. S hogy miért zaklatlak ilyesmikkel? Mert nem vagyok gondolatolvasó és ahhoz, hogy tudjam, mit szeretnél, minden részletre kíváncsi vagyok. Például, ha hidegrázást kapsz a sárga színtől, mert anyósodra emlékeztet, akkor nekem erről tudnom kell, hogy a tervezéskor még csak eszembe se jusson bevenni az ötletek közé.

Magyarán: mindent ossz meg velem, ami fontos a logó szempontjából, mert máskülönben esélyem se lesz olyan tervvel előállni, amiért hajlandó lennél fizetni is! Sőt, még az alapkérdések megválaszolása után is minden olyan esetben kérdezni fogok, amikor valami nem világos, vagy nem egyértelmű, hogy mire gondolsz. Tudom, ez sokaknak macerás, de én így dolgozom.

Nos, ha elfogadod az ajánlatom és minden részletet tisztáztunk, akkor szerződünk és az előleg beérkezése után nekilátok a munkának. Mivel az ihlet nem jön rendelésre, ezért 4-5 napra szükségem van, hogy 3-4 logótervet elkészítsek.

Miután kiválasztod az elképzelésedhez legközelebb állót, 4 korrektúrakört biztosítok, hogy a szükséges módosításokkal a kívánt eredmény szülessen meg.

A végleges logót vektoros formátumban, fekete-fehérben és színesben, .ai, pdf, jpg, tiff és png fájlban fogom neked megküldeni a maradék összeg beérkezése után.

Ha arculattervezést kértél, a logó véglegesítése után készítem el a többi arculati elemet 2-3 változatban, hogy tudj miből választani. Módosításra ez esetben háromszor van lehetőséged. Az elkészült anyagot a végszámla rendezése után elemenként külön-külön fájlban fogom a rendelkezésedre bocsájtani.

Kezdjük el a közös munkát!

Kattints az alábbi gombra és kérj ajánlatot!

Pin It on Pinterest