Weboldal vállalkozás

Ha vállalkozóként azon töprengsz, hogy kell-e neked egyáltalán weboldal, a rövid válaszom, hogy időt spóroljak neked: igen. Méghozzá egy jól megtervezett, az üzleti céljaidat szem előtt tartó, hasznos tartalmat és pozitív felhasználói élményt nyújtó honlapra van szükséged.

A fogyasztói viselkedés folyamatosan változik, alkalmazkodik a modern technológiához, ezalól a digitális korszak sem kivétel. A vásárlói szokások változására jó példa a telefon megjelenése az 1800-as évek végén, amely alapjaiban változtatta meg az üzletkötést. Az egyre több háztartásban megjelenő telefon magával hozta a telefonkönyv elterjedését is.

A vállalkozások felismerték, hogy a telefonkönyvekben elhelyezett hirdetésekkel nagyobb forgalmat, több bevételt realizálhatnak. Ez az ötlet vezetett el az amerikai Arany Oldalak megszületéshez, ahol az 1930-as évekre a legtöbb vállalkozás már menetrendszerűen hirdette magát, a vásárlók pedig napi szinten forgatták a kiadványt.

Az internet térhódításával hasonló folyamatok játszódtak le, a telefonkönyvek helyét átvette a világháló, amely gyorsabban és hatékonyabban tudja ellátni információval a fogyasztókat. Ma a vásárlók 97 százaléka az internetet hívja segítségül, hogy megtalálja az őt érintő problémára megoldást nyújtó (helyi) vállalkozást. Vagyis ha azt akarod, hogy a vevők rád találjanak, jelen kell lenned: rendelkezned kell weboldallal.

Ha még mindig nem győztelek meg, akkor íme további 5 indok, miért létszükséglet egy üzleti honlap.

1. Egy profi honlap kiszolgálja a vevői igényeket, bizalmat kelt és erősíti az elköteleződést

Az a cég, amelynek nincs weboldala, azt üzeni a vásárlóinak, hogy a kőkorszakban ragadt, nem képes/hajlandó lépést tartani a korral, illetve nem óhajt új vevőket szerezni. Ezek az üzenetek pedig egyáltalán nem keltenek pozitív benyomást a fogyasztókban. A vevők egyharmadánál azok a vállalkozások, amelyek nem rendelkeznek internetes elérhetőséggel, labdába sem rúghatnak.

A weboldaladnak nem kell enciklopédia hosszúságúnak lennie, elég néhány releváns, a vevőid igényeire szabott oldal, amely gyorsan és könnyen áttekinthető, és ahol a legszükségesebb információk egyszerűen hozzáférhetők. A vevői bizalom elnyeréséhez fontos, hogy az oldal tartalma pontos és naprakész legyen. Nincs kiábrándítóbb, mint egy láthatóan elhanyagolt, régóta nem frissített, pontatlanságokat tartalmazó honlap.

2. A te weblapod, a te birodalmad

A saját honlapodon te diktálod a szabályokat: ízlésednek megfelelően alakíthatod ki a weboldalad megjelenését, te döntöd el, hogy milyen információkat osztasz meg, szabadon megválaszthatod, hogy milyen formában kommunikálsz a vevőiddel (chat, hozzászólások, e-mail, telefon, stb.), kontrollálhatod a trollokat és a kákán is csomót kereső véleményhuszárokat. Egy weboldal hivatalos megjelenést kölcsönöz a vállalkozásodnak, elsődleges információforrásként szolgál a célpiacod számára; vele azt is kiküszöbölheted, hogy a leendő partnereid mindenféle szóbeszédre alapozzák a véleményüket.

Ilyenkor szokott kifogásként elhangzani, hogy “nekem nem is kell weboldal, hisz fent vagyok a közösségi platformokon”. Az üzletedet csupán csak a közösségi médiára alapozni az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz. A szociális csatornák nagyszerű kiegészítői az online marketingnek, de a weboldalt nem helyettesíthetik.

Ennek pedig nagyon egyszerű a magyarázata: a közösségi oldalad (bár te azt hiszed) valójában nem a tiéd. Ha Mark Zuckerberg egy nap bal lábbal ébred és átírja az algoritmust, te már csak arra eszmélsz, hogy volt-nincs Facebook oldalad. A nagy szolgáltatók mindenféle indoklás nélkül, gyakorlatilag egy gombnyomással tönkretehetik a vállalkozásodat, főleg, ha nem állsz több lábon, és a vevőidet nem tudod elérni más eszközzel, például egy üzleti weboldalon keresztül.

3. Szélesebb közönséget tudsz megszólítani

Egy vállalkozás indításakor ma már nem csak a helyi értékesítési lehetőségekben lehet gondolkozni, az internetnek hála a világ egyetlen, hatalmas piaccá formálódott. A weboldalak a világ bármely pontjáról elérhetők, egyre több és több ember fér hozzá a világhálóhoz, így neked is lehetőséged van a célpiacod bővítésére.

Akár terméket, akár szolgáltatást kínálsz, mindkét esetben gondolkodhatsz globális méretekben, egy jó honlappal bárkit, bármikor, bárhol elérhetsz. A lehetőségek száma végtelen, rajtad múlik, hogy mersz-e nagyban gondolkodni.

4. Gyorsan és könnyedén tájékoztathatod a vásárlóidat

Az információmegosztás egyik leghatékonyabb módja a weboldalon való publikálás, amely időt és energiát spórol mind neked, mind az ügyfeleidnek, hiszen a hasznos tudnivalók így egyszerűen és azonnal hozzáférhetők. A honlap kiváló eszköz arra, hogy új terméket, szolgáltatást mutass be, akciókat harangozz be, üzleti eseményekről adj tájékoztatást, vagy akár betekintést nyújts a céged életébe.

Visszatérő vevőkre számíthatsz, ha nem csak egyszerűen eladsz, de hasznos tippekkel, tanácsokkal is segíted a vásárlóidat. A rendszeres blogolás nemcsak az oldalad értékét és látogatottságát növeli, hanem a szakértői státuszodat is erősíti.

5. A weboldal az online hirdetés legolcsóbb formája

Ez a kijelentés akkor is igaz, ha nem te magad készíted el a honlapodat, hanem megfizetsz egy szakembert a kivitelezésért cserébe. Egy folyamatosan frissülő, értékes tartalommal bíró weboldal hosszú távon az utolsó ráfordított fillért is visszahozza. Egy tartalomra fókuszáló, SEO-val jól megtámogatott honlap értéke folyamatosan nő, a keresőkben egyre jobb helyezést ér el, melynek révén egyre szélesebb közönséget tud elérni.

A vállalkozásodat reklámozhatod klasszikus hirdetések útján is, amelyek hozhatnak átmeneti fellendülést, de a weboldal nyújtotta előnyöket egyik sem képes produkálni. Tartós siker nem létezik befektetett, kemény meló nélkül.

shares